Veuvje-in-Ireland.reismee.nl

5 day`s of Dublin!

Ik dacht redelijk uit te kunnen slapen, omdat ik nu alleen nog maar naar Dublin hoefde dus ach he doen het lekker rustig aan! Totdat ik om half 11 aan me bakkie thee zit en loop naar de dienstregeling om eens te kijken hoe laat de bussen vertrekken naar Dublin, dan weet ik of ik nog een keer me koppie thee kan vullen of dat ik rustig moet gaan inpakken. Wat denk je de enige bus die naar Dublin gaat vertrekt om 5 over 11 en het was al een dikke 20 minuten lopen naar de bushalte en ik had nog niet echt veel ingepakt. Dus als een malle me thee leeggegooid en gaan inpakken. Snel tegen Fergus (zo heet hij inderdaad) doeg gezegd en snel een foto gemaakt maar natuurlijk niet gekeken of hij gelukt was. Daarna alles omgehangen en vast gestript en op naar de bushalte.

Ik was gelukkig op tijd en er stond een bus met pech en ik raakte aan de praat met de buschauffeur, want zoals altijd kwam de bus te laat. Hij vertelde dat er een soort ANWB zou komen om hem een jump start te geven. Komt dat bus stap er echt een Ier uit vies van al het vuil, peuk in zijn mondhoek en haren omhoog als in stekeltjes en OMG wat een heerlijke foute man zeg tjonge jonge ik had het al heet van het doorlopen, maar poef dat was niks bij dit

Surprised
.

Maar ja toen kwam me bus en was ik opweg naar Dublin. Na 2,5 uur was ik dan in Dublin....jezus wat is het hier druk en groot. Gelukkig vind ik om de hoek van het station een hostel, Isaac Hostel. Voor € 13 per nacht was het hier prima en zelfs nog goedkopen dan in de rest van Ierland en dat zelfs met breakfast. Ik heb nog nooit in me leven zo veel jam gegeten als in deze 2 weken hier in Ierland. Ik had nog bedacht om voor 1 nachtje te reserveren om misschien morgen of overmorgen een ander hostel te zoeken, dat is wel leuk om dan ergens anders te gaan kijken aangezien ik hier toch de aankomende 5 dagen en nachten in Dublin ben. Naar boven gegaan 2 de verdieping en met troep gedump, alle troep van me buiktasje overgeheveld in me schoudertasje en off we go!

Ik had een map gekregen bij de balie en die had ik zeker nodig want ik zou anders makkelijk kunnen verdwalen daar. Uiteindelijk naar O`Connel street gegaan, dat leek een goed starters punt. Daar hadden ze echt een super grote souvenirswinkel....de winkel zag eruit als een hemelpoort voor mij aaaahhhhhhaaaaa een prachtige aura er omheen WAUW een 2 verdieping grote winkel vol me souvenirs WHOEHOE....als een kind in a candyshop. Daar nog wat laatste souvenirs gekocht en verder gegaan met me ontdekkingstocht door Dublin. Even wat gegeten en gedronken en toen doorgelopen naar Dvlina dat had ik als tip gekregen van iemand onderweg, maar daar aangekomen was hij al dicht, dus ach wat foto`s ervan gemaakt en toen doorgelopen naar de ChristChurch 1 van de belangrijkste kerken in Dublin, niks mag bijvoorbeeld hoger gebouwt worden in Dublin dan die kerk. Daar Edward Street

Laughing
naar Dublin`s Castle gelopen, daar hadden ze prachtige zandsculpture neer gezet. En daar was er 1 bij van 2 bomen die innige elkaar vasthielden, zou mooi. Nog even daar het kerkje in geweest, maar daar moch je geen foto`s maken dus dat was jammer. Uiteindelijk na een uur lopen was ik weer op de goede weg terug.

Aangekomen terug bij me hostel, kwam ik erachter dat ze daar een Beergarden hadden waar je een pintje bier kon kopen voor € 3.00, terwijl ze in de pub € 4.50 kosten he ik ben dan toch echt een Hollander

Cool
, alleen hadden ze er Heineken of Beamish (een soort Guinness). Tsja dan moet ik toch aan de Heineken, want Ale (dat is wat Guinness en Beamish zijn een hele sterke en donker bier) daar moet je wel echt een beetje zin in hebben.

Daarbinnen even navraag gedaan want ik wilde met de Hauntend Bustoer en naar het leprachaun museum, maar de jongen achter de bar zei dat het het geld niet waard was dus nou oke top dan weten we dat ook weer! En weer een biertje gehaald en daar Matt uit Amerika en Amy en Aoife uit Ierland ontmoet. Matt was een neef van Aoife enwaren in Dublin omdat er de dag erna een hurling wedstrijd (een echte Ierse nationale sport) werd gespeekd de halve finale en County Down waar ze vandaan kwamen die moesten spelen. Een hele happening hier! Hun zaten in de beergarden te wachten op hun vrienden om uiteindelijk te gaan stappen in Dublin. We hebben een hele tijd gezellig buiten in de beergarden gezeten totdat die ging sluiten toen zijn we naar de basement verhuist. Een ruimte waarin vroeger alle vaten lagen met wijn erin in dit oude wijnmakerij gebouw. Iedereen was ondertussen al aardig dronken en daar in de basement kwamen we Garreth tegen, een Ierse jongen ook in Dublin voor de wedstrijd, maar vooral nu ongelofelijk dronken!!! Te grappig! Matt ging op een gegeven moment pingpong betje halen om te gaan pingpongen met Garreth en dat heeft hele leuke foto`s eneen filmpje opgeleverd. Laat ik het zo zeggen dat Matt gewonnen heeft BY FAR!!! Volgens mij heeft hij geen bal geraakt. Daarna duwde Matt een batje bij mij in me handen en vanaf dat moment wist ik dat ik echt SUCK in pingpongen, misschien net zo erg als Garreth alleen hij had nog een betere reden....hij was echt dronken!! Omdat Matt uit New Yrok kwam zat Garreth ook de hele tijd; Start spreading the news....im leaving today.....nou ja de rest kun je zelf wel invullen.

Uiteindelijk waren hun vrienden er en zijn ze Dublin in gegaan en heb ik ze niet meer gezien of gesproken. Ze wilde dat ik meeging met hun maar ik had voor de volgende dag een toer met de bus de hele dag naar de Wicklow Mountains en Glendalough en ik weet van de vorige bustoer dat het heel mooi is maar ook super vermoeiend. En ik wilde er ook nog een beetje van genieten, want ondertussen was het al 1 uur toen ze hier weg gingen om te stappen. ik ben uiteindelijk nog even onder de douche gedoken om wat te ontnuchteren en gaan slapen.

Slainte!!

Reacties

Reacties

Sonja

thank god she is still alive.....
na al die dagen stilte (je hebt dit geschreven op 28 augustus, maar krijg pas het bericht op 2 sept??????)

Alja

Meid wat ben je heerlijk bezig!
echt ik heb zo het idee dat het te kort voor je gaat worden... en dat je nog lang niet uitgekeken bent van het mooie natuur.

geniet er nog ff van!
ps om vast te weten ben je afspraak na gekomen :P

sanne

Hmmmmmm Edward Street........ Hmmmmmmm

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!