Veuvje-in-Ireland.reismee.nl

Killkenny and all its wonders!!!

Oke vandaag lekker kunnen uitslapen ondanks dat me roomies al optijd weg moesten. Dus uiteindelijk weer alleen op me kamer Heerlijk!!

Even een quick shower, aankleden en ontbijten. daar ontmoet ik 3 Engelse jongens en eet ik voor het eerst in me leven Marmelade.....GADVERDAMME!!!! Dat is echt heel goor!!! Na het ontbijten pak ik al me spullen en begin aan me ontdekkingstocht door Kilkenny. Begin bij wat kerken, winkeltjes en eindig uiteindelijk in het Kilkenny Castle park....ONGELOFELIJK zo een mooi park heb je echt nog nooit gezien...in ieder geval ik niet en ik ben er ook niet in heel veel geweest maar ik was onder de indruk! Daar een koppie thee gekocht en op het gras van het uitzicht en het Kilkenny kasteel genoten. daarna nog even een rondje door het park gelopen en op verschilende plaatsen gezeten om te genieten van het park....ook het weer is echt fantastisch vandaag prachtig!! Heerlijk zonnig en in de zon kan het zelf 25 graden worden......ja dat hadden jullie niet verwacht he

Laughing
. Daarna nog even naar wat winkeltjes wezen kijken, nog wat kerkjes en weer wat boodschapjes gedaan. Terug gekomen in me hostel even gegeten samen me cutie en Peter een Tsjech die daar nu anderhalf jaar werkt. Als je je afvraagt waarom ik niet gewoon zijn naam noem dat is omdat ik die niet meer weet en ik het hem niet nog eens durf te vragen. Uiteindelijk hebben we samen met zijn computer zitten klooien met het downloaden van films. Heel erg gezellig gehad!!! Nu achter de computer alles door te brieven aan jullie.....

Ik wilde vandaag eigenlijk naar de Dunmore Caves en Jerpiont abbey maar daar rijden geen bussen naar toe dus nou ja dan maar gewoon Kilkenny verkennen.

Aangezien ik vandaag toch niet zo heel veel te melden heb wil ik wel wat kwijt over de dingen die me hier heel erg opvallen. De ressecie heeft hier heel hard toegeslagen!! Nog veel erger dan in Nederland, je wilt niet weten hoeveel huizen, kantoren en winkelpanden er hier leeg staan omdat niemand het gewoon kan betalen. En gokken dat doen de Ieren heel graag, eigenlijk op alles wat kan rennen, paarden honden, konijnen jep op alles. Ze hebben hier zelfs winkels waar je naar toe kan om te wedden. De meisjes dragen hier allemaal als ze uitgaan korte rokjes of jurkjes en schreeuwen bij het minste of geringste. Wat echt booming is hier zijn de tannig studio`s ieder gehucht heeft er wel minsten 1 en je herkent meteen iedereen die er geweest is want die is gewoon hartstikke oranje, een lopende wortel!! De Ieren klagen ook heel erg graag op hun land, maar zullen het met hand en tand verdedigen als je ook maar een slecht woord over hun land zegt, vooral over de geschiedenis, taal en hun schatten, prachtig om te zien. Ze kunnen zuipen als de beste en zijn dronken als de beste. Rijden hier al gekken, het is hier pas een jaar of 2 a 3 dat je hier een rijbewijs nodig hebt om de straat op te mogen met je auto, voorheen leerde je het gewoon van je vader of moeder en als die het vertrouwde dan mocht je gewoon de weg op!!! Ook hoorde ik dat Kilkenny eerst de hoofdstad was van Ierland, maar dat de Engelse Dublin hebben gebouwd en ongedoopt tot hoofdstad. Ook de vroegere fish and chips kocht of kreeg je in een nieuwskrant gewikkeld, tegenwoordig hebben ze dat natuurlijk onderzocht en zijn ze er achter gekomen dat het helemaal niet zo goed voor je was als je uit een kant je fish and chipt eet vanwege de inkt dus dat mag tegenwoordig in Ierland niet meer, in Engeland kun je het nog wel eens tegenkomen maar hier hebben ze er een wet voor aan genomen en is het dus verboden.

Nou ik heb nu niets meer te vertellen, behalve dat ik nog lang niet naar huis wil en morgen vanuit hier vertrek naar Dublin!!!

Slainte!!!

Reacties

Reacties

Sanne

25 graden?????? het heeft hier de afgelopen dagen en nachten bijna non stop geregend!!!! neem je de zon weer mee terug??? :> Geniet er nog van schattie!!!!
Kuss

mamsie

wat nog niet naar huis denk erom ik kom je halennnnnnn geniet er nog maar lekker van want hier is het shit weer
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

liset

Jeetje meis. Wat gaaf om alles te lezen!! En wat schrijf je leuk :-D
Geniet nog ff meis.

Knuffie

hennie

jammer dat de bus je niet komt brengenwaar je naar toe wilde , en liften.................is zeker niet handig dag lieffie, kus hennie

Sonja

Ik ga je opgeven om voortaan een dagelijkse colum te schrijven. Dan ziet mijn dag er gelijk een stuk kleuriger uit!!!
Ben benieuwd of je nou nog de ballen heb om wat met cutie te ...............of om hem..............
Geniet er in ieder geval nog maar van, maar volgens mij doe je dat al met volle overgave!!!

irene

Mocht je geintereseerd zijn naar hoe oorsmeer smaakt, dan weet je dat nu, dankzij de marmite!
Het is een "acquired taste"... hihi

ben benieuwd of je nog meer "lekkere" dingen gaat ervaren...

dikke kus i.

Sonja

Hey Viv, ik mis me dagelijkse colum nu al een heel aantal dagen, hoe kan dat nou? Is alles wel goed..ben je weer heelhuids thuisgekomen (dat was toch vandaag?)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!