Veuvje-in-Ireland.reismee.nl

De long road to Killkenny......

Oke heel vroeg opgestaan met het idee om optijd aan te komen in Killkenny omdat ik er een hoop wil doen. 8 Uur op nou de mensen die me kennen weten dat is heftige poep voor Viv!

Aangekleed, snel 'ontbeten' (blikje cola, pakje jus de orange en me laatste nederlandse sigaret), al me troep op en aan me gehangen, me geliefde rugzakje weer op, alles vast strippen en gaan! Op naar de bushalte nog geen 5 minuten lopen van me hostel.....nou ja bushalte er staat een paal me een bordje....tada bushalte!

Tongue out
Ik was bij de 'bushalte'om 08.45, ik heb moeten wachten tot 10.50 voordat me bus kwam om me in 10 minuten naar Cahir terug te brengen om daar ook nog eens een uur te moeten wachten op me bus naar Clonmel want er gaat geen directe bus naar Kilkenny. Maar in Cahir hebben ze echt een prachtig kasteel, die is gebruikt in de jaren 70 om Excalibur de film te filmen en zelfs voor Braveheart zijn daar dingen opgenomen (ik hoorde trouwens een grappig weetje, dat de schotse film Braveheart in zijn geheel is opgenomen in Ierland
Laughing
), ook is het 1 van de meeste nog complete kastelen in Ierland. Ik moest ook heel nodig pissen en ik hoorde van het vrouwtje bij de toeristen informatie hok dat je daar je spullen kan afgeven en dus zonder je meuk naar binnen kan om rustig rond te kijken. Dus op naar het kasteel, beter dan een uur bij een paal te moeten gaan staan wachten, omdat je anders bang bent dat de buschauffeur je niet ziet. Het is een mooi kasteel absoluut maar het was een kasteel wat later gebouwt, toen werden het meer echte comfortabele huizen inplaats van forten en shelterplekken. Maar ach het toilet was schoon en ik hoefde niet met me eigen spullen te slepen....een betere deal bestaat er niet
Tongue out
En het idee dat ze hier Braveheart gefilmd hebben dat vond ik wel kicken, die gids werd ook helemaal gek van me want bij ieder verhaal wat hij vertelde vroeg ik of ze dat ook gebruikt hadden in de film....hmmm kon hij niet waardere.

Nadat ze vonden dat ik genoeg vragen had gestelt en ze lang genoeg op me troep hadden gepast ben ik even nog een souvenirs shoppie ingedoken en daar nog wat souvenirs gekocht. Toen dan toch maar bij de paal gaan staan (voor paal) om netjes te wachten op me bus. Toen de buschauffeur eindelijk arriveerde (hier zijn ze standaard een kwartier te laat of je moet er rekeing mee houden dat ze te laat zijn dan zijn ze altijd net weg

Undecided
) troep onderin gegooid en op naar Clonmel. Daar werd ik samen met een Pakistaan eruit gegooid om daar nog 2 uur te wachten op de bus die ons naar Kilkenny zou brengen. Ook hier weer een station, 2 bankjes en een paal dat was het.....o nee sorry ik lieg er stonden ook nog 2 prullenbakken. Ach de 2 uur vlogen om
Frown
wachtend op de bus die er al die tijd al stond, maar we mochten er gewoon nog niet in.

Na anderhalf uur in die bus te hebben gezetten aangekomen in Kilkenny, de pakistaan wilde me heel graag nog zijn broers winkel laten zien maar ik zei nee ik moet optijd in me hostel zijn anders mag ik er niet meer in......bullshit natuurlijk, maar ik was er zo klaar mee en ik wilde me spullen dropen en eindelijk echt dingen gaan doen, want ondertussen was het al iets van 18.00 en ik moest me hostel nog vinden. Gelukkig had ik van een Ier die ik ontmoet had in me vorige hostel een adres gekregen en hij had er ook nog een schattig plattegrondje bij getekend van een goed hostel in Kilkenny, MacGabhainns Hostel. Dus opzoek naar dat hostel, uiteindelijk na een half uurtje lopen gevonden aangebeld en tada 1 van de eerste leuke Ieren die ik gezien heb doet de deur open...ik schrik ervan, schiet natuurlijk vol met bloed in me hoofd en vraag stommelend of hij nog een kamer heeft. Hij kijkt me aan lacht naar me en zegt ja, en ik voel dat ik serieus nog rooier werd dan dat ik al was. Hij laat me binnen en ik struikel gewoon over de drempel heen dus met tas en al val ik vol tegen hem aan.....o echt soms vervloek ik me eigen onhandigheid!!

Tongue out
Gelukkig kon hij er wel om lachen en hielp me me rugzak af te doen. Weer kijkt hij me aan en ziet waarschijnlijk me nog steeds rooie toeter en zegt: 'It`s hot out huh' en natuurlijk zonder er weer over na te denken zeg ik: 'it`s even hotter inside'.....ik denk niet dat ik hoef uit te leggen hoe hij me toen aankeek, hij kon er in ieder geval kostelijk om lachen. Hij laat me alles zien en brengt me naar me kamer, waar hij er achter komt dat me bed nog niet is opgemaakt door degene die dat normaal doet, begint te vloeken en bied daarvoor zijn excuses aan, o nee joh im from Holland, we do that all the time!!! Dus terwijl hij mijn bed aan het opmaken is zit ik op het muurtje ongelofelijk alles van hem te checken (hij stond met zijn rug naar me toen dus helemaal top valt het ook niet op) Hier heeft hij waarschijnlijk ook verteld dat er nog 3 andere mensen op de kamer sliepen vanacht, maar ja gek he niets van meegekregen
Cool
. Hij checkt me in en geeft me de codes van alle deuren en helpt me me bagage naar boven te brengen, oke ik ben alleen....pfff me hoofd trekt rustig het bloed weer uit me hoofd en ik ga zitten op me bed, met het idee dat het net als alle andere bedden hard en onconformtabel is, maar nee, het is zacht en ik stoot me kop tegen het bovenste bed niet normaal.....wie komt er net binnen...inderdaad, hop daar ging het bloed weer! Hij is bezorgt en vraagt aan me hoe het gaat en checkt of er geen gat in me hoofd zit, ik weet het een beetje overdreven maar ach a man`s gotta do what a men`s gotta do!!!
Laughing
Hierna alles een beetje opgeruimd en naar de stad gegaan om wat te eten en wat boodschapjes te doen. Eerst wat eten de leuke Ierse jongen had me een dingetje aangereaden waar je lekkere fih and chips kon eten, want al deze tijd heb ik nog niks van tradioneel Iers eten geproeft....ja chips maar ja dat valt niet echt onder eten. Dus op naar dat restaurantje/pub en daar heerlijk fish and chips gegeten en een heerlijk biertje erbij genaamt: Smithwicks, dat wordt hier in Kilkenny gemaakt en dat is echt super lekker bier en geen zorgen Hansie ik neem er 1 voor je mee!!!

Daarna even wat boodschapje gedaan bij de wat we in Nederland Bijkorf zouden noemen maar dan nog met een supermarkt erbij en toen op naar huis om me te douchen en te bedenken wat ik vanaaf eens zou gaan doen. Aangekomen daar ben ik natuurlijk de code vergeten van de voordeur en moet ik aanbellen wetend wie er open doet.....maar nu ben ik voorbereid! Hij doet de deur open en vraagt lachend of ik de code vergeten ben....uhmmmm yes... dat is echt het enige wat ik zeg stomme idioot! Hij vraagt of ik even met hem mee wil lopen en dat doe ik, hij geeft me een briefje waar hij de code heeft opgeschreven. Heel zachtjes zegt hij erbij dat hij dat normaal nooit doet, maar voor mij wel een uitzondering wil maken......zwijmel!! We praten nog wat over koetjes en kalfjes en ik ga naar me kamer toe typ de code in en gooi de deur open. Zitten daar 2 jongens en een meisje, dus hallo!! Where are you from (heel standaard hier) Kwamen er 2 uit Tjechie en 1 uit Brazilie, dus ik zeg tegen die jongen uit Brazilie, nou dat zal ik maar niet zeggen waar ik vandaan kom.....maar hij wilde het weten hij hield vol en ik verteldedat ik uit Holland kwam,hij lachte heel hard en zei dat hij nu wist waarom ik het hem niet wilde vertellen maar dat hij nog wel zijn revange op me zou nemen....oke leuke binnenkomer!!

Surprised
Uiteindelijk is hij weg gegaanwat eten en zouden we hem daar later treffen om wat met z`n vieren te gaan drinken. eerst even gedouched en aangekleed en op naar de pub. Stefan op gepikt uit het restaurantje en naar de pub gegaan. Hij vond het maar wat leuk dat ik zat te zeiken over dat ik wilde weten wat hij ging doen...hij zei namelijk de hele tijd...i will wait till you are a sleep.....o god wat nou dan....gelukkig de hele tijd met een lach en we kwamen in de pub de Pumphouse en daar hebben we het vooral veel over voetbal gehad en over de verschillen in elkaars land super gezellig het bier vloeide (natuurlijk) rijkelijk en we hebben zelfs een rondje shooters gedaan (hier is dat echt heel duur) het was een ' Baby Guinness' dat is Tia Maria en Baileys....hmmmmmm heerlijk!! Ze toen ook verteld van onze Cocksucking Cowboys en de barman heeft hem meteen opgeschreven nadat hij hem gemaakt en geproefd had.

Het meisje had niet heel veel gedronken dus zij had de eer om 3 dronken mafkezen de goede weg te laten lopen om 12.00 `s nachts in Killkenny. Aangekomen daar zit het leukerdje nog steeds achter zijn laptop en zeg ik tegen hem dat hij achter zijn laptop vandaan moet komen en of naar bed of uitgaan. Hij vond me maar wat grappig nu ik zwalkend over de gang heen liep. Uiteindelijk ging de rest allemaal naar bed omdat hun morgen vroeg op moesten staan omdat ze weg gingen en ik heb nog een paar uurtje zitten slap te ouwehoeren met cutie....hmmm erg gezellig. Ik heb hem beloofd dat ik hem morgen alles vertel en laat zien wat ik weet over et downloaden van film, en geloof mij dat kantoortje van hem is heel klein

Cool
(bange poeperd eerste klas hoor, want zelfs met drank op had ik niet the guts
Sealed
) Uiteindelijk wel heerlijk geslapen en gedroomd!!!

SLAINTE!!!!

Reacties

Reacties

raema

Ik geniet elke keer van je verhalen. Ene euh dat lekkerdje dat komt vast wel goed :)
Daniel gaat in oktober ook naar Ierland naar een kennis 300 km naar beneden waar jij nu zit. castle town bere.
geniet van je vakantie en ik w8 met smart naar nieuwe verhalen xxx

Sanne

Dus jij blijft ;) :P

mamsie

ik kan me goed voorstellen hoe jij je voelde maar je weet het ik moet eerst keuren of hij wel in de fam past
dikke kussssssssssssssssss

hennie

tjeetje viev wat een belevenisen echt geweldig heb je wel ff een foto van die bink gemaakt,ga maar lekker genieten van alle mooie dingen die je ziet, dikke kuzzzzzzzzz hennie

irene

kom op viev, waar zijn je (vrouwen)ballen?!?!! pik dat lekkertje nou maar gewoon in, voor je m kwijt bent aan n ander chicky! (ik heb ook t initiatief genomen bij die van mij) anders is t eeuwig zonde!
Maar ja aan de andere kant moet je misschien eerst maar kijken of dat rood-worden over gaat, anders loop je wel heel vaak met n biet van n hoofd rond... hihi... lijkt me comisch!!!
Kan je niet een foto van hem maken, misschien ruil ik die van mij dan in voor "die van jou"... hahahahaha...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!