Veuvje-in-Ireland.reismee.nl

Op naar Ennis.....of toch??

Op tijd opgestaan en ontbeten (dit keer me maar wel aangekleed) op naar de bushalte om door te reizen naar Ennis vandaag. Met pijn in me hart verliet ik Galway opweg naar me volgende bestemmig.

Anderhalf uur later was ik al in Ennis, daar even rondgelopen wat gegeten en toch bedacht om naat Limerick te reizen om daar een hostel te zoeken. In de bus naar Limerick ontmoet ik BIlly een hyper actieve Ier die 20 jaar in Nederland gewoond heeft en maar wat graag mij daar alles over wil vertellen! Na 2uur naar Billy`s geratelt te hebben geluisterd kom ik kapot aan in Limerick, de smerigste stad van Ierland, die prijs hadden ze net die dag gewonnen, vertelde Billy. Billy had zijn bagage even thuis gedropt en zou mij naar het toeristen informatie punt brengen. Zo gezegd zo gedaan, daar aangekomen blijkt er helemaal geen hostel in Limerick te zijn. Het goedkoopste hotel van Limerick was The railway hotel, maar na een blik op dat gebouw te hebben geworpen dacht ik echt daar wil ik nog niet dood gevonden worden. Wat trouwens erg goed mogelijk is in Limerick want het heeft de bijnaam 'stab city' Billy vond het vreselijk als ik dat zei, maar hij legde uit dat dat al 30 jaar terug gaat en dat er tegenwoordig weining meer gestabt wordt maar meer geschoten....gerustellende gedachte vond ik dat

Frown

Billy had zijn bank al aangeboden maar ik dacht laat ik toch maar door reizen naar Cashel en dan blijf ik daar wel 2 dagen, ook om een beetje bij te komen want ik had in 6 dagen al bijna 700 km afgelegd dus ik was wel toen aan een rustdaggie. De tocht van Limerick naar Casir (daar moest ik overstappen voor naar Cashel) was prachtig, mooie bergen vol met verschillende soorten bomen, zo grrot had ik ze nog nooit gezien en natuurlijk alles weer absurd GREEN!!! Na een anderhalf was ik op de overstap in Casir, daar nog even gewacht op me bus naar Cashel en na een 3 kwartier aangekomen in Cashel. Het was al laat iets van 20.00 dus maar meteen opzoek gegaan naar een Hostel, gevonden, gedoucht en even boodschapjes gedaan. daarna gegeten en een frans meisje ontmoet en een spaanse jongen die daar werkt. Later kwam er ook een frans stelletje en 2 amerikaanse jongens binnen. ook gezellig avond gehad en rond 12.00 naar bed gegaan.

Alleen het franse meisje en ik sliepen op de kamer dus het was heerlijk rustig!!! #

SLAINTE!!!!!

Reacties

Reacties

masie

nou schat ik ben trots op je
nogmaals dikke kus en tot de volgende brief

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!