Veuvje-in-Ireland.reismee.nl

Op naar de Cliffs of Moher

'Wakker wordend' dacht ik nou ik ga eerst ontbijten in me peejees en dan rustig onkleden en pleite naar de bus. Nou dat zijn ze hier niet gewend....ze serveerde hier continetal breakfast, dus alleen brood en jam en cereal, ik kom daar binnen in me pyama en iedereen zit me aan te kijken alsof er iets serieus mis met me is, dus ik vraag aan een meisje daar wat het probleem is en zij zegt dat je je eigenlijk eerst hoort aan te kleden dat is fatsoenlijk.....hmmm oke ja ze kende me daar niet dat was zeker duidelijk. Volgens het vrouwtje achter de desk maakte het helemaal niets uit alleen gebeurde het nooit.....ach voor alles moet een eerste keer zijn toch!

Na het ontbijt en aankleden hop naar de bus want die vertrekt om 10 uur, ik betaal daar € 25 euries om me de hele dag te laten rijden en vermaken top! In de bus komt er een franse jongen naast me zitten die echt geen woord engels kent, heel gezeliig zitten kletsen dus

Tongue out
De tourguide is een oude kerel rond de 65 genaamd Desmond, onderweg is hij druk aan het vertellen over van alles en maakt hij grapjes over zichzelf en over de vrouwen in de bus. Zijn raspende stem over de intercom klinkt erg grappig en past heel goed bij zijn leprachaun verhalen.

Ik zou je serieus niet eens meer alles kunnen vertellen waar we allemaal geweest zijn want het was een tocht van een dikke 250 km, maar we hebben een hoop kastelen en ruines gezien. We zijn ook op een archologische opgraving geweest, oke ze moesten nog starten maar dat was een bijzondere ervaring. Het was een ronde plek tussen bomen en ze dachten dat er onder de heuveltjes rond die plek allemaal huisje lagen. Het klinkt vast heel corny maar op het moment dat je die ring in stapte voelde je een soort van rust en kalmte over je heen komen en toen ik vroeg aan de buschauffeur wat er precies was gebeurt daar vertelde hij me dat daar de oude paganisten rituelen hielden om fairies en leprachauns buiten de ring te houden, omdat ze anders hun kinderen zouden vervloeken of zelfs meenamen als een soort van trophy`s....super vaag. Hij had zelfs een leprachaun en een fairies knuffel neergezet, om het gevoel te creeeren...jep vage man....klopt. Maar het mooiste was toch echt wel gebrgte The Burren wauw dat was net alsof je op de maan liep...ongelofelijk!!!

Daarna zijn we nog even bij een kerje gestopt die prachtige High Crosses had staan echt ook al heel erg oud! En in het kerkje lagen ook nog oude tombes van priesters.Daarna even wat gegeten in het prachtige kleurrijke dorpje Doolin, dat ligt echt aan de kust dus op de hoge kliffen prachtig...we hadden ook wel erg geluk met het weer het was prachtig zonnig en het is de hele dag droog gebleven behalve het laatste stuk met de bus, maar ja we zaten toch droog!

Daarna weer hop weer in de bus op naar de Cliffs of Moher.....wauw heerlijk toeristisch met een museum en allemaal kleine winkeltje, maar het is de trip meer dan waard. Ik ben niet helemaal naar boven gelopen omdat dat anderhalf uur naar boven en ook weer anderhalf uur naar beneden kosten en we hadden maar anderhalf uur. Maar er stond een wind niet normaal, ik moest me kruk echt met 2 handen vast houden anders was het bye bye kruk, en me bril, zelfs me elastiekje in me haar moest ik een keer redden, maar dat gaf wel fantastisch golven die kapot sloegen tegen de kliffen aan prachtig om te zien!!

Onderweg zijn we ook een leprauchan kerk tegen gekomen te schattig!!

De hele rit gaat over weggetjes die wij in Nederlands Z wegen noemen en dan zit je in een toerbus en dan komt je een auto tegemoet en die wil langs jouw heen, nou die buschauffeur van ons zou die in Nederland nog wat kunnen leren want ondanks dat de hele bus meerdere malen 7 kleuren stront kon poepen, deed hij het allemaal onder het genot van een grapje of een verhaal, ongelofelijk...ik denk dat ik alleen al 3 keer heb gedacht dat we naar beneden zouden storten, maar Desmond hield zijn hoofd cool en deed wat hij al 16 jaar deed meer dan prima, hij bracht ons thuis veilig en wel en 18.30...ik was kapot!!!

Maar ik had tijdens de trip Michael gesmst wanneer hij mij kwam verlossen van de kaas en hij kon vanavond wel dus nou oke om 20.00 afgesproken op het Eire Plein. Zo gezegd zo gedaan. En wat was het een super avond!! Hij woont aan de baai van Galway, langs de boulevard....WAUW!!! Eerst even wat bier in huis gehaald (hij lust geen Guinness dus hij dronk Heineken, bier merk nummer 2 hier, zelfs in de kleinste gehuchtjes zien je borden aan de pubs hangen van Heineken en het grappige is dat de meeste Ieren niet eens weten dat het Nederlands bier is) daarna 30 minuten naar zijn huis gelopen. Wat vet zeg om daar te mogen wonen ongelofelijk wat een uitzicht in de verte achter de baai lag het gebergte The Burren prachtig te wezen in het late zonnetje!! Super gezellig erg veel gelachen en we gaan mekaar zeker nog eens opzoeken!! Het was een groen avondje, het blijft een Hollander natuurlijk en het was daarom een erg bijzondere ervaring om `s nachts om 00.00 terug te lopen over de boulevard langs de baai van Galway en het was ook nog eens volle maan.....misschien een van de mooiste dingen in me leven die ik gezien heb!!!

Nou lekker slapen....alhoewel ik weet niet wat ik allemaal gedaan heb `s nachts maar ik miste `s ochtends een oordopje, nou kan ik me herrineren dat ik hem uitgedaan heb maar waarom geen idee, en waar hij gebleven is weet helemaal niemand!! Een Amerikaans meisje vertelde me de volgende dag dat toen ze binnen kwam in de kamer dat er iemand lag te zingen en dat was ik.....kan me niks meer van herrineren......

Laughing

Slainte!!!!

Reacties

Reacties

masie

nou volgens mij wil jij nog langgggggggggggggggg niet aan huis denken is het nog steeds uit te houden of wordt je rugzak toch wel erg zwaar met al die drank in je lichaam maar ja denk maar zo lowlands is al over en jij hebt nog een week
geniet er lekker van en als ke ergens tekort van hebt mail je me maar
dikke kussssssssssssssssssssssss je mamsie en de andere en ja hoor ook van de vier pups
die dikke weegt 1030 en koetjes 380

hennielouise@hotmail.com

he viev niet te diep in het glaasje kijken he gekke doos, ik weet niet of mama je het al verteld heeft afgelopen zondag is onze mama overleden dus ik maak ook een heftige tijd door, maar geniet lekker van je vvakantie en ik geniet van je verhalen dikke kuz kuz hennie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!