Veuvje-in-Ireland.reismee.nl

Sunny?

Dag 2 heerlijk geslapen!! Ik sta op om even te plassen doe de deur open van het toilet en de zon schijnt me recht in me ogen. Ik heb daar even gestaan en genoten van de warmte.

Daarna nog even naar bed en om half 10 eruit. Daar stuit ik op het probleem dat hostels niet doen aan ontbijten maar dat je het zelf moet verzorgen.....gelukkig kon ik mee eten met de deense meisjes daarna door de regen naar het busstation. We stappen in de bus en de zon breekt door heerlijk warm achter het glas. De buschauffeurs hier zijn echt mad, driving like idiots......i'm loving it WHOEHOE!!

Aangekomen in New Grange lopen we eerst door het museum wat erbij hoort en worden we daarna met een bus naarde tombe gereden.Fantastisch weer echt heerlijk zonnetje 22 graden prachtig.....dan is dit land nog mooier!!!

Zodra het kan zal ik foto's uploaden dan kunnenjullie het zien,het is een tombe die 5000jaar oud is,ouder dus dan Stonehenge,maar ook ouder dan de eerste pyramide....bizar gevoel ergens rond te lopen watal zolang ergens staat. Je voelt de ouderdom gewoon wauw super vet. Daarna nog een filmpje gekeken over watde band was van de tombe en de zon en toen met de bus weerterug naar Drogheda, want dan kon ik meteendaar vragen hoe ik in Kells kwam. Gevraagd....Kells, neem de bus naar Nevan en dan met eenklein busje wordtjenaar Kells gebracht,mar uiteindelijk moet je wel terug naar Drogheda.....oke en naar Mullingar......ja de bus naar Dublin en dan daar met een klein busje maar ook hier weer je kan niet andersals terug komen naar Drogheda met de bus. Hmmmm Athlone, ook bus naar Dubin en daar gaanwel normale bussen naar toe. Oke dilemma want ondertussen was het hier 15uur en zou ik de bus niet halen naar Athlone en dus moeten overnachten in Dublin.....nee dus want dat ishet laatste gedeelte van me queeste en niet de eerste. Dus besloten nog een nachtje te blijven in Drogheda en morgen vroeg naar Dublin airport (yet again) en dan de bus naarAthlone.

Helemaal niet erg want om tevieren dat ik nog een nachtje blijf hebben Norm en Gary bier in huis gehaald(because we love our dutch girl, she is just as crazy as i am

Tongue out
) en gaan wewaarschijnlijk zelfs bbq.Lena en Mara vondenhet ook leuk want nou moet Gary zorgen voor de DVD van Twillight.Hij moet een nieuwe komen wat Norm heeft de andere gebroken
Laughing
Hij kijkt geensloppy films dat heeft hij 1 keer moeten doen van zijn vriendin en dat was de notebook hahhahaha.

Het taaltje is fantastisch de mensen hier zijn fantstisch er zijn net 2 nederlandse jongens uit Breda aangekomen dus wordt vanaaf it's going to be a hell of a party!!!

Slainte!!!

Oke even een update......het feestje man ik heb nog een kater!! The Green Door bestond een jaar dus er was gelukkig reden genoeg voor een feestje en Dee de vriendin van Norm had sinds vandaag een baan dus nog meer reden....alleen hebben Ieren nooit een reden nodig om te zuipen

Laughing
Norm en Gary hadden 38 halve liters bier gehaald (duits en deens) en een fles schotse Whiskey......ja dat heeft hij de hele avond moeten horen!! Na een lekkere douche buiten even een sigaretje gerookt en er stond een biertje voor me klaar, Gary heeft de avond prima voor me gezorgt, ondanks dat hij en Norm me heel erg dronken wilde hebben...... Uiteindelijk zaten we buiten op het middenpleintje met een spanjaard, 2 nederlandse jongens uit Brabant, 2 Schotten, een Amerikaans meisje, 2 locals en 3 geschifte Zwitsers die nog eens een fles Gin en Wodka mee namen. En omdat Dee een baan had gekregen had ze ook nog eens een fles champagne opgetrokken en de mensen die me een beetje kennen als ik bubbels op heb, moeten zich inderdaad zorgen gaan maken, want ik heb alleen een shot glaasje op van die bubbels, maar het bier en de Whiskey ging er goed in. Ik had `s middags tegen Gary gezegd dat ik ergens op de dag even Redbull moest gaan scoren want ik kreeg serieuze afkick verschijnselen of of hij wist of of ergens een dealer in de buurt was
Cool
Uiteindelijk natuurlijk niet gedaan maar op me diepte punt van de avond staat hij ineens voor me; Here you crazy dutch bitch, some Redbull!!! dus 4 redbulls verder werd het uiteindelijk 06.30 voordat ik uberhaupt dacht aan me bed en nog makte ze me uit voor watje.....
Sealed
De Zwitsere jongen Fabian had een tattoo laten zetten de dag ervoor van een boze Leprachaun (weer ik heb hier geen mogelijkheid om foto`s te uploaden mar ik heb er een foto van gemaakt, Briljant) die was zo dronken dat niemand hem in het Engels maar ook niet in zijn eigen taal verstond. Norm vertelde me ook nog dat dit hostel haunted was, hij heeft room 7 en de zolder daar spookt het, op het internet staat hij zelfs op 1 in de lijst van de meeste haunted hostel in Ireland, DIKKE SHIT!!! De volgende keer dat ik er ben heeft belooft me mee te nemen de zolder op, daar staan allemaal geschriften van honderden jaren geleden want het gebouw was ongeveer 800 jaar oud. Iedereen scheet in zijn broek toen hij dat vertelde behalve ik natuurlijk weer
Tongue out
. Het is dat er nu iemand sliep anders had hij het me meteen laten zien. `s Ochtends vroeg opgestaan.......half 11 nou mooie tijd een koppijn JEZUS niet normaal allemaal trouwens en de Ieren maar lachen want die zijn wel gewent aan het sterkere spul. Uiteindelijk toch maar me spullen gepakt en weggegaan, want ze bleven maar zeuren dat ik nog een nachtje moest blijven omdat er een feestje van zaterdag avond en ze wilde dat ik mee ging, dus briefje achter gelaten daar bedankt voor de fantastische 2 dagen en nachten en daar ga ik zeker nog een weekend naar terug!!

De rest van me queeste..........

SLAINTE!!!!!

Reacties

Reacties

Willeke

Hey Veuvje, wat leuk om te lezen hoe het gaat. Echt lachuh! Party on!! Xje

raema

geweldig meis!! op naar het volgende verslag

Jeannine Toes

Ha Vivian,

Je bent echt een stoer wijf. Heel veel plezier!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!