Veuvje-in-Ireland.reismee.nl

D-Day!!!

Nou vandaag is het dan zo ver...

Dood zenuwachtig sta ik op na een paar uurtjesslaap...gelukkig leuk de avond daarvoor afgesloten met Hanne, Martijn en Sanne.

Op naar mamsomme naarSchiphol te brengen nou tot aan daar nog geen probleem, nog even de puppy's geknuffeld, troep in de auto en op naar Schiphol. OpSchiphol gaat het allemaal relatief makkelijk.Nog even wateten en drinken met me moeder en dan afscheid nemen....tering ik stond te huilen als een kleine baby!!!

Maar door de duane en ik loop langs een Ierse pub waar je nog mag roken ook...WHOEHOE!! Daar nog even gezeten,daar nog eenjongen gesproken uit Amerika, hij vond me petje erg cool en latereven over Flogging Molly zitten pratenen toen door naar me gate...D24 inderdaad einde van Schiphol....daar zag ik hem staan me Aer Lingus vliegtuig, nou ging het toch echt beginnen. Na volledig me moeten uitkleden, omdat dat kolere poortje maar niet ophield op piepen mocht ik dan mee. Het opstijgen....tsja de kerel naast me heeft er in ieder geval smakelijk om moeten lachen en het voordeel was dat de weg in het viegtuig me orenzo dicht zaten datik heerlijk rustig me eerste hoofdstuk kon lezen in meboek....ik hoor je vragen waarom maar 1 hoofdstuk omdat ik er een uur over gedaan heb om te durven opstaan om me tas uit het bagagerek te pakken.

Eenmaal geland, niet zoals hier met een lange slurf, nee gewoon op het vliegveld tussen de vliegtuigen door naar de bagage ophalen ronddraaiend band geval. Hier kreegmijn Ierland idee toch wel een beetje zijn eerste deukje... Er stond op een bord: First paspoort controle then collect your bag, dus ik met me big smile in die rij dik een half uur staan wachten,maar ik was aande beurt, begint die kerel tegen me te zeiken, want ik had gewoon doormogen lopen want ikhad een NL paspoort en dat ik de hele boel ophield....hij gooide me paspoort naar me terug en keurde me geen blik mee waardig. Oke lekker begin! Nouja toen maar me 20kg zware rugtas op gehaald,gelukkig de bagage leprachauns warenlief voor me. Naar buiten sigaret roken en weer naarbinnen voor informatie voor de bussen, nou die vrouw had volgens mij ook al heel lang niks gehad bij haar kerel, tenminste zo keek ze en zo vriendelijk was. Uiteindelijk buiten, in natuurlijkheerlijk Iers weer, jep it rained, aan een buschauffeur gevraagd hoe ik in New Grange kwam, die vertelde me welke bus ik nodig had en daar benik toen in gegaan. Zit die kerel me vertellen dat het waarschijnlijk niet meer open is, maar alsje de bus neemt naar Drogheda dan kun jehet daar verder vragen.

Dus na 45 minuten aangekomen in Drogheda,stillraining cats and dogs, kom ik er achter dat inderdaadde laatste bus al en poosje weg is. Oke wat nu, even gekeken of erverder nog watte doen was inde omgeving van Drogheda. Ja ik had geluk... Monaster Boice!! Oke weer op de bus gevraagd of hij me even kon waarschuwen als ik er was. Dat doet hij, hij zegt; Here right and then a wee bit further and your there! Dus zo gezegd zo gedaan ik ga rechts, maar dat wee bit was een hike van 30 minuten berg op berg af door de stromende regen. Maar ik heb het vol gehouden en het wa de moeite waard!

Een prachtig oud kerkhof met de oude keltisch kruizen en een ruine van een oude toren, daar lagen graven van meer dan 500 jaar oud FANTASTISCH!! Daarmee klaar wezende bracht ik de paraplu terug die ik van de oppas mevrouw daar had gekregen, niet dat het nog nodig was het was toch echt al te laat, maar oke ze vroeg het me zo lief dat ik geenneekon zeggen.Ze stond daar in een klein tuinhuisje kaarten van de omgeving te verkopen. Ik raakte met haaraan de praaten ze vroeg me hoe ik daar was gekomen, dus vertelde ik haar van me barre tocht. Toen zei ze; NoI won'tlet you walk back, i'm almost done here and i will take you back to Drogheda... En er was niks tegen in te brengen. Dus ze heeft even opgeruimd, afgesloten en ze met de auto terug gebracht naar Drogheda. Onderweg heerlijkzitten kletsen met haar ze was 64 jaar en heette Vera.

Nadat ze me op een kruising hadafgezet ben ik een vergelijkend waren onderzoekgaan doen bij de Mac Donalds....uitkomst.......het zelfde lekkere spul alleen kennen ze hier niet degroene mayo (ze keekme zo raar aan toen ik dat vroeg)ze hebben daar alleen maar Ketchup en een vage soort mayo dip. En hier hebben ze een Mars Milkshake....ik had het al koud genoeg dus nog niet geprobeert, maar keep you posted if i do!! Hier ook even gevraagd of zij een idee had voor eenHostel in Drogheda, jep die was er The Green Door een kilometer de straat op. Hmmm kom op laatste loodjes door de regen, totdat ik bij een stoplicht stond tewachten en een vrachtwagen en een autodachten lollig te wezen en reden vol door echt een huge plas water, ik was helemaal zeik maar dan ook zeik nat......grrrr....ikkom mezelf niet meer inhouden en stak me middelvinger op.....een kerel wachtend in een auto moest er erg om lachen en stak zijn duim omhoog.

Na een kilometer berg op te hebben gelopen zag ik eindelijk het licht......ahhhhhaaaa......The Green Door, ik sleep mezelf de trap op en wordt uiteindelijk binnen gelaten door echt een super leuke jongen Norman. Gewoon meteen grapjes maken en heel geintreseerd. Dat had hijnietmoeten doen, want hijheeft toen me hele dag aan moeten horen, maar hij onderging het gewillig!! Hij heeftme een toer doorde hostel gegeven en me me kamer laten zien. Een kamer met 6 stapelbedden okeprima leuk. Toen ik in de tv kamer kwam raakte ik aan de praat met een echte gestoorde ier Gary (miauw)HILARISCH!!!Met hem even bier gaan halen in het centrum, bied hij me op de terug wegeen blok hash aan vanminstens 10gram, for on the road zegt hij.....gratis, hij had net zitten te vertellen dat je voor zo een blokje 300 euries betaalt hier. Hier weer terug aangekomen 2 deense meisje leren kennen, ik noem ze even Lena en Mara, omdat ik hun namen echtniet kan onthouden.

Even gedoucht heerlijk hieren toen in de tv kamer gezellig met Gary, Lena en Mara en nog een andere Ierse dude de film Stardust gekeken....nou ja gekeken vooral erg veel gelachen. Om half 12 naar de kamergegaan om daar nog even in me geschrevenreisdagboek te schrijven en me spulleneen beetje op te ruimen.

Morgen afgesproken om met Lena en Maranaar New Grange te gaan enwe moeten de busvan 11.15 hebben. Ik magwaarschijnljk me tas hier voor zolang laten staan dat ik die na New Grange weer op kom halenwant Lena en Mara blijven dan nog een nachtje en dan ga ik daarna door met me spullen naar Kells.

Oordoppen in (heel blij mee achteraf) en slapen. Het is hier echt fantastisch en ben erg blij dat ik er nuben GENIETEN!!

Slainte!!!

Reacties

Reacties

ali b

Wat een fantastisch verhaal!!!!!!!!!
Ik wou dat ik erbij was.....BEN JALOERS!!!!!!!!!!!!
XXX

raema

zit nu al te genieten van je verslagen. Het is net of ik erbij ben.
Lowlands is (van wat ik op tv hoor) The same dus je mist niks dit is veel beter.

x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!