Veuvje-in-Ireland.reismee.nl

Bray met de trein

Wauw vandaag me laatste volle dag in Ireland....BIZAR. Ik kreeg gisteren de tip van Musi (de nederlandse jongen) om naar Bray te gaan. Daar gaan alle Dubliner heen als ze even de stad willen ontsnappen. Oke klinkt priam, dus op naar het treinstation na het ontbijt. Je kunt hier alleen komen met de trein dus ach dan heb ik dat ook eens gedaan.

Aangekomen op het stationben ik blijf dat is alles met de bus heb gedaan en niets met de trein want de treinen daar stoten een hoop afvalgassen uit en dan staan er 10 treienen te draaien in een dicht station...jezus wat vies. Als je daar iedere dag moet staat kost je dat 5 jaar van je leven, echt waar! De trein doet er ongeveer 30 minuten over, maar hij kan er in 10 minuten zijn als hij onderweg niet 17 keer stopt. Maar uiteindelijk hoe dichterbij we kwamen hoe mooier het uitzicht. ik was onderweg naar het strand dat was me wel duidelijk prachtig!

In Bray aangekomen ga ik eerst even door het stadje heen struinen om een ansichtkaart te zoeken en een toeristen punt voor een map van Bray. Ansichtkaart gevonden en de mevrouw van het toeristenpunt geeft me nog wat goede tips en kortingsbonnen voor Seaworld! Ik loop richting de zee en kom terecht in een soort Harbour waar een speciale plek is afgezet voor het behoud van zwanen in de stad. Wat foto`s gemaakt en door gelopen naar de boulevard. Even langs het strand gelopen en een thea to go gehaald. Rustig op een muurtje gaan zitten om uit te waaien en mijn theetje op te drinken. daarna doorgelopen naar Seaworld. dat had ik nog nooit gedaan, maar dat is echt leuk! Het was niet groot maar wel erg mooi om te zien al die vissen en aquariums. Het uitzicht was prachtig in de verte een berg waar je ook overheen konlopen naar de volgende stad en naar een prachtige waterval, maar dat was 7milesen dat vond ik voor mezelf echt te ver! Want ja je moet ook weer etrug en ik denk niet dat er boven aan de top weer een lief oud vrouwtje staat met een auto die me terug brengt

Tongue out

Buiten gekomen zag ik in de verte een restaurantje zitten dichtbij de boulevard. Ik dacht bij mezelf het is me laatste dagje dus ik lekker echt lunchen! Daar gaan zitten en een glas Smithwicks en een salade warme geitenkaas hmmmm dat was heerlijk!!! Na het eten rustig aan terug gelopen naar het station van Bray om terug te gaan naar Dublin.

Daar nog een paar uurtjes door Dublin heen gesjouwd en later even een restaurantje ingegaan en daar brocollisoep en garlicbread gegeten. Terug gegaan naar me hostel om nog even te relaxen en me laatste avond door te brengen. Op me kamer was ik nog steeds alleen de afgelopen avond was dat ook al. Dat is opzich wel lekker omdat je natuurlijk niet gestoord wordt `s nachts maar het is ook ergens heel erg saai!

Ik had me tas al wat ingepakt en naar beneden gegaan om nog even een biertje te drinken. Daar ontmoeten ik peter de Ier en Thomas de Pool. Uiteindelijk toen ze hoorde dat het me laatste avond was, kwam er bier op tafel en werd het weer een groene avond. Ongelofelijk gelachen. Ben blij dat hun er waren anders had ik me heel erg zielig gevoeld omdat het me laatste avondje was. Maar hun hebben dat heel erg dragelijk voor me gemaakt. Uiteindelijk met een grote groep buiten blijven zitten tot de Beergarden sloot. Toen zijn er een paar weg gegaan om nog meer te zuipen maar ik ben gaan douchen en naar bed gegaan, omdat ik weet dat het moregn weer een heerlijk strassvolle ag wordt voor mij....een onbekend vliegveld BRRRR ik krijg het er weer koud van! Nog even gelezen en me tas verder in gepakt.

SLAINTE!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!